.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آموزش شعر با زبان مادری در مدارس مازندران
مسئول متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال جاری آموزش شعر با زبان مازندرانی در قالب رقابت میان دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش شمال نیوز، مسعود خلیل خلیلی در حاشیه جشن جوانه های پایه هفتم در دبیرستان ۱۵ خرداد نوشهر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بهار تعلیم و تربیت گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۲۲۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم وارد مدارس مازندران می شوند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول، ۶۴ هزار دانش آموز در متوسطه دوم و حدود ۳۶ هزار نفر نیز در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل می شوند.

مسئول متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به جایگاه بسیار خوب و مناسب مازندران از لحاظ آموزشی در کل کشور، تصریح کرد: امسال روند قبولی کنکور دانش آموزان مازندرانی که حائز رتبه های زیر ۱۰۰۰ و ۱۰۰ شدند نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی بوده است .

خلیلی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد ۲۲۷ نفر در مازندران  قبولی در کنکور داشتیم که امسال به ۲۵۰ نفر رسید و این امر نشان دهنده رشد قابل توجه مازندران در پذیرفته شدگان کنکور سراسری است که در حال حاضر در مجموع در جایگاه سوم و چهارم کل کشور قرار داریم.

وی با اشاره به سایر قابلیت های دانش آموزان مازندرانی در کشور اظهار کرد: در امتحانات نهایی نیز این استان رتبه پنجم کشور را کسب کرد.

این مسئول یادآور شد: استان مازندران جزء استان های خوب آموزشی در جشنواره های خوارزمی کشور است که به رتبه  های خوبی دست یافته است.

خلیلی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان مازندران در سال تحصیلی جدید برنامه های خوبی را جهت ارتقا در نظر دانش آموزان دارد، افزود: برنامه های جامعی برای متوسطه دوم در حوزه المپیاد، کنکور و جشنواره خوارزمی تدارک دیده شده که در زمره برنامه های اصلی اداره کل است.

وی از برگزاری جشنواره " تِر نوا" در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان با شعر زبان مادری در سطح مدارس استان برگزار می شود که نفرات برتر در دهه فجر امسال به رقابت می پردازند.

مسئول متوسطه دوم آموزش و پرورش مازندران به سایر برنامه ها پرداخت و متذکر شد: طرح تعالی مدیریت در متوسطه اول و دوم، طرح جذب همیاری بیشتر والدین برای دانش آموزان پشت کنکور و طرح خیرین آموزشی به مناطق محروم از جمله این برنامه ها است.

خلیلی تاکید کرد: استان مازندران در المپیاد های علمی، کنکور، جشنواره خوارزمی و مسابقات آزمایشگاهی در استان مازندران رتبه های بسیار خوبی دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به چاپ کتاب های جدید التالیف در پایه دهم، امسال یک بسته آموزشی اختصاصی برای پایه دهم در نظر گرفته شده که شامل چند مرحله آزمون است.


منبع: ایسنا 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.